Skip to content

Spraakmakende Marketing

Vernieuwende marketing, altijd iets anders dan de rest…
Ik doe niet anders en heb nooit anders gedaan. Tijdens mijn studies deed ik dit al. Bijvoorbeeld tijdens mijn 4e jaars stage.

Trowback to 2005

Ik liep stage bij Leeuwarden Studiestad en had als opdracht om Leeuwarden als studiestad meer op de kaart te zetten.

Misschien kunnen we op een beurs gaan staan was het idee.
Logisch, een studiebeurs zou je dan zeggen..
Maar nee, wij gingen op de Huis&Tuin beurs staan.

We reserveerden een kale ruimte van 3x3 meter en gingen deze kleine ruimte inrichten als studentenkamer en ik ging 3 dagen op de beurs wonen. Vooraf maakten we een site: www.volghilde.nl en we hingen een webcam in de studentenkamer. Zo kon iedereen live mee gluren in mijn studentenkamer en tussendoor met mij chatten over hoe leuk Leeuwarden als studiestad was.

Je hebt het vast al door. Het werd een enorm succes. Na de eerste dag haalden we al de Telegraaf, ik kreeg een radio-interview Lodewijk van Eigen huis en tuin kwam bij me op visite.

Leeuwarden als studiestad stond op de kaart.

Best tof eigenlijk nu ik er over terugdenk. Dat ik 14 jaar geleden al zo vernieuwend bezig was met PR & marketing. En niet te vergeten de combi met online. Want die gouden combi, die zag ik toen al.

telegraaf

Laat een reactie achter