Skip to content

Nee, ik heb geen specialisme

Mijn kracht is altijd geweest dat ik van veel dingen iets weet.
En veel dingen leuk vind.
Sommige mensen vinden dat lastig. Ik vind het een superkracht.
Ik ben blij om een mulipotential te zijn.

Ik leer snel.
Bij nieuwe dingen zie ik meteen wat ik er mee kan. Ik zie direct kansen.
Ik hoef niet perse overal een specialist in te worden. Juist niet.

Toch krijg ik vaak de vraag, zeg Hilde:
- Wat is jouw specialisme?
- Wat is je core business?
- Wat is je niche?

En dat heb ik dus niet.
Ik weet héél veel van héél veel verschillende dingen.
Nu verdiep ik mij bijvoorbeeld in Facebook marketing. Ik bekijk een webinar, lees een ebook en zoek op Google. En dan pak precies datgene eruit waarbij ik voel: Yes leuk, ik zie hier kansen voor mijn klanten. En dan ga ik met dit stukje net aangeleerde kennis meteen aan de slag. Wil mijn klant liever een echte Facebook expert? Geen probleem, dan schakel ik mijn netwerk in. Maar heel eerlijk, dit gebeurt bijna nooit. Mijn klanten worden juist superblij van mijn veelzijdigheid en vinden het heerlijk als ik weer iets nieuws leer dat ik dat meteen voor hun bedrijf toepas.

Ik hoor ook zo vaak: Ik moet echt eerst nóg een cursus doen of echt een diploma halen dan kan ik pas aan de slag. Zo zonde want vaak is dat helemaal niet nodig. Ga gewoon beginnen in het klein, ga testen, ga het ervaren. En slaat het aan en vind je het leuk dan leer je gewoon weer iets bij.

Dus nee ik heb geen specialiteit en heb geen niche. Ik combineer elke dag alles wat ik geleerd heb met elkaar en zo heb ik voor elke klant een eigen creatief sausje.

3 reacties

  1. Ingrid op maart 15, 2019 om 5:40 pm

    Ja dat!! Oh heerlijk dat je dit deelt! Dank je wel! Heel mooi

  2. Annelies op maart 15, 2019 om 8:42 pm

    Heerlijk herkenbaar!??

  3. Janet Cuber op maart 17, 2019 om 7:12 am

    Mooi verwoord Hilde en zo herkenbaar.?

Laat een reactie achter